مراسم پایانی مسابقه‌ی سیرت النبی (صلی الله و علیه وسلم)

hu_admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۷/۲۷ - ۹:۳۷
""

مراسم پایانی مسابقه‌ی سیرت النبی (صلی الله و علیه وسلم) با حضور پوهندوی عبدالعزیز نعمانی رئیس پوهنتون هرات، مولوی منت‌الله آخندزاده نماینده‌ی فوق العاده‌ی وزارت تحصیلات عالی و معاون مالی و اداری پوهنتون هرات ، محمد ناصر مستنیر آمر ارتباطات و آگاهی عامه پوهنتون، میرویس رحیمی مدیر عمومی لیلیه ذکور، اعضای کمیته‌های فرهنگی و امر بالمعروف لیلیه ذکور و جمع کثیری از محصلان لیلیۀ ذکور در سالون مولانا جامی واقع در پوهنحی شرعیات پوهنتون هرات برگزار گردید.
محفل با تلاوت آیاتی از کلام الهی آغاز گردیده، سپس پوهندوی عبدالعزیز نعمانی رئیس پوهنتون هرات ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مسابقه، پیرامون شخصیت والای پیامبر اسلام (صلی الله و علیه وسلم) صحبت نموده و جنبه‌های مختلف سیرت پیامبر اکرم (صلی الله و علیه وسلم) اشاره نمود، رئیس پوهنتون همچنان محصلان را به پیروی از سیرت رسول الله (صلی الله و علیه وسلم) تشویق و ترغیب نمود.
سپس مولوی منت الله آخندزاده نماینده‌ی فوق العاده‌ی وزارت تحصیلات عالی و معاون مالی و اداری پوهنتون هرات در مورد توجه و الگوبرداری از سیرت پیامبر اکرم (صلی الله و علیه وسلم) در زندگی روزمره و آشنایی بیشتر جوانان با سیرت النبی (صلی الله و علیه وسلم) صحبت کرده، ایجاد ارتباطات میان پوهنتون‌ها و مدارس دینی و برگزاری چنین مسابقات بصورت مشترک تأکید نمود و محصلان را به پیروی از سیرت رسول الله (صلی الله و علیه وسلم) تشویق نموده تا ایشان نیز تبدیل به الگو و نخبه‌های جامعۀ خویش شوند.
در ادامه قاری عبدالوحید محمدی عضو کمیته‌ی فرهنگی لیلیه اهداف برگزاری مسابقه را بیان نموده و درمورد نقش محصلان در ترقی و تعالی علم و فرهنگ جامعه صحبت کرد.
سپس محمدعوض دانیال عضو کمیتۀ فرهنگی لیلیه با عرض خیر مقدم به حاضرین محفل، نتایج مسابقه را اعلان نموده و با همکاری هیأت رهبری پوهنتون و سایر مهمانان جوایز و تقدیرنامه‌های ممتازین را تقدیم نمودند.
این مسابقه به ابتکار کمیته‌های فرهنگی و امر بالمعروف محصلان لیلیه ذکور پوهنتون هرات به همکاری مدیریت لیلیه به روز شنبه ۲۳ میزان برگزار گردیده بود که تعداد زیادی از محصلان لیلیه در آن اشتراک نموده بودند.
محفل با دعائیه‌یی اختتام یافت.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۱۷:۶
Background image

شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات با هیأت اعزامی وزارت تحصیلات عالی

شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات با هیأت اعزامی وزارت تحصیلات عالی در حالی‌که معاونان علمی، تحقیقات و مجله علمی، اداری و امور محصلان نیز حضور داشتند به هدف بررسی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۱۷:۴
Background image

اولین دور مسابقات کشتی محلی (کورش)

اولین دور مسابقات کشتی محلی(کورش) به ابتکار آمریت انسجام خدمات محصلان و همکاری فدراسیون کشتی محلی ولایت هرات در سطح پوهنتون هرات با اشتراک 47 تن از محصلان پوهنحی های مختلف پوهنتون هرات. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۱۶:۵۱
Background image

امتحان کادر علمی در پوهنتون هرات برگزار شد.

با حضور شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات، مولوی محمد موسی فایق معاون علمی پوهنتون، پوهنمل رحیم بخش فقیریار آمر امور استادان، هیأت ممتحن وزارت تحصیلات عالی و هیأت. . .

BACK TO NEWS