نمایشگاه دوسالانۀ گرافیک افتتاح شد

hu_admin
دوشنبه ۱۴۰۱/۸/۱۶ - ۱۱:۲۱
""

مراسم افتتاح نمایشگاه دوسالانۀ گرافیک با حضور پوهندوی عبدالعزیز نعمانی رئیس پوهنتون هرات، مولوی منت الله آخندزاده نمایندۀ فوق العادۀ وزارت تحصیلات عالی در هرات و معاون مالی و اداری پوهنتون هرات، پوهندوی غلام حضرت حساس معاون امور محصلان پوهنتون، پوهنمل رحیم بخش فقیریار آمر امور استادان و سرپرست معاونیت علمی پوهنتون، پوهندوی محمد توفیق رحمانی رئیس پوهنحی هنرها، رؤسای ادارات دولتی و پوهنتون‌های خصوصی و رؤسای پوهنحی های پوهنتون در سالن امیرعلی شیرنوایی واقع پوهنحی اداره و پالیسی عامه برگزار شد.
مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الهی آغاز شد و سپس پوهندوی محمد توفیق رحمانی رئیس پوهنحی هنرها ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، پیرامون اهمیت هنر در جهت رشد معنویت، ارتباطات انسان با هنر و تأثیرات آن بر زندگی انسان که باعث تغییرات مثبت در جامعه گردیده است صحبت نمود؛ وی همچنان در مورد دستآوردهای پوهنحی هنرهای زیبا معلومات داده گفت: خوشبختانه این پوهنحی توانسته است که منظوری دیپارتمنت طرح و دیزاین قالین را وزارت تحصیلات عالی اخذ نماید تا این دیپارتمنت نیز در کنار سایر دیپارتمنت‌های گرافیک، مینیاتور و نقاشی فعالیت‌های هنری خود را آغاز نماید.
رئیس پوهنحی هنرها از برگزار کننده‌گان نمایشگاه اظهار سپاس نموده گفت: در این نمایشگاه به تعداد 125 اثر هنری توسط استادان و محصلان دیپارتمنت گرافیک تهیه گردیده که به مدت یک هفته به روی علاقمندان باز میباشد.
در ادامه پوهندوی عبدالعزیز نعمانی رئیس پوهنتون هرات ضمن قدردانی از فعالیت های هنری این پوهنحی، پیرامون نقش و جایگاه انکارناپذیر هنر در جامعه، تأثیر هنر برای درک و شناخت بهتر قدرت و عظمت الله (جل جلاله)، ارتباط اسلام با هنر و پیام رسانی از طریق هنر صحبت نموده وعدۀ هرگونه همکاری برای ارتقاء ظرفیت‌های علمی این را داد.
سپس پوهنمل فضل الرحمن یزدانی استاد دیپارتمنت گرافیک نیز پیرامون نقش و جایگاه هنر گرافیک در زندگی انسان‌ها صحبت نموده و درمورد نمایشگاه به حاضرین معلومات داد.
در پایان؛ نمایشگاه دوسالانه گرافیک با حضور مهمانان افتتاح گردید.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۰:۴۹
Background image

بازدید از پروژۀ شفاخانۀ کادری پوهنتون هرات

مولوی محمد موسی فایق معاون علمی پوهنتون هرات و ملا انعام الله انعام معاون مالی و اداری در حالی‌که پوهندوی دکتور شفیق احمد جویا رئیس پوهنحی طب، پوهنمل رحیم بخش فقیریار آمر امور استادان و. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۰:۲۸
Background image

آمران تدارکات، مالی، آمر و مدیرعمومی تکنالوژی معلوماتی پوهنتون هرات معرفی شدند.

امروز طی مراسم‌های جداگانه نثاراحمد قاسمی به حیث آمر تهیه و تدارکات و خدمات پوهنتون، صدام سعیدی به حیث آمر مالی و حسابی، سید معروف سادات به حیث آمر تکنالوژی معلوماتی و محمد همایون محمدی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۵:۱۰
Background image

ورکشاپ آموزشی مقدمه¬ای بر تحقیق و نحوه تدوین پروپوزل تحقیقی

مریت انکشاف مسلکی پوهنتون هرات ورکشاپ آموزشی سه روزۀ مقدمه¬ای بر تحقیق و نحوه تدوین پروپوزل تحقیقی که از سلسله ورکشاپ¬های بخش روش تحقیق است را برای 16 تن از استادان پوهنحی‌های مختلف. . .

BACK TO NEWS