کانکور برنامه های ماستری پوهنتون هرات برگزار شد

hu_admin
شنبه ۱۴۰۲/۲/۲۳ - ۹:۳
.

مراسم کانکور برنامه‌های ماستری پوهنحی‌های ادبیات و علوم بشری، اقتصاد و زراعت پوهنتون هرات امروز با حضور پوهندوی مولوی عبدالعزیز نعمانی رئیس پوهنتون، پوهنمل محمد طاهر خپلواک رئیس هیأت کانکور و هیأت همراه، پوهندوی غلام حضرت حساس معاون امور محصلان، پوهنمل رحیم بخش سرپرست معاونیت علمی، استادان و نماینده‌های متقاضیان کانکور برنامۀ ماستری در سالون مولانا جامی واقع پوهنحی شرعیات و علوم اسلامی برگزار شد.
مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد و متعاقباً آقای خپلواک در مورد کانکور برنامه‌های ماستری به حاضرین معلومات داده گفت: در این امتحان 243 تن ثبت نام نموده‌اند که مطابق به ظرفیت پذیرش پوهنتون هرات جذب این برنامه‌ها خواهند شد. وی ضمن اطمینان از برگزاری امتحان شفاف و بدور از هرگونه تبعیض، از همکاری‌های هیأت رهبری پوهنتون هرات و استادان این نهاد علمی تشکر و قدردانی نمود. 
درادمه پوهندوی مولوی عبدالعزیز نعمانی رئیس پوهنتون هرات ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، پیرامون نقش تحصیلات عالی در فراهم آوری و رشد تخصص در کشور صحبت کرده گفت: از آنجا که هرجامعه برای رشد و پیشرفت به نیروی متخصص نیاز دارد ا.ا.ا نیز با توجه به این امر مهم، برنامه‌های ماستری در پوهنتون‌ها مورد حمایت قرار داده‌اند، که خوشبختانه امسال پوهنتون هرات به علاوۀ برنامه های ماستری ادبیات و اقتصاد میزبان اولین متقاضیان برنامۀ ماستری در پوهنحی زراعت نیز می‌باشد، رئیس پوهنتون هرات اظهار امیدواری نمود که با ارتقاء ظرفیت‌های علمی، این نهاد اکادمیک بتواند با حمایت ا.ا.ا و وزارت تحصیلات عالی در آیندۀ نزدیک برنامه‌های دکتورا را نیز برای هموطنان گرامی مساعد بسازد.
آقای نعمانی امتحانات کانکور شفاف و عادلانه را که کمیتۀ ملی امتحانات به ریاست شیخ الحدیث عبدالباقی حقانی رئیس این کمیتۀ برگزار مینمایند را قابل قدر دانسته و به متقاضیان نیز این وعده را داد که در این امتحان هیچ گونه دخالت بیرونی نخواهد بود و امتحان به صورت بسیار دقیق و شفاف برگزار خواهد شد.
در پایان با حضور هیأت رهبری پوهنتون، هیأت کانکور، مهمانان و دو تن از متقاضیان کانکور صندوق حاوی سؤالات باز شد و امتحان به صورت رسمی آغاز گردید.
آمریت ارتباطات وآگاهی عامه پوهنتون هرات
٢١ شوال ١٤٤٤ – 22 ثور 1402

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۰:۲۸
Background image

آمران تدارکات، مالی، آمر و مدیرعمومی تکنالوژی معلوماتی پوهنتون هرات معرفی شدند.

امروز طی مراسم‌های جداگانه نثاراحمد قاسمی به حیث آمر تهیه و تدارکات و خدمات پوهنتون، صدام سعیدی به حیث آمر مالی و حسابی، سید معروف سادات به حیث آمر تکنالوژی معلوماتی و محمد همایون محمدی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۵:۱۰
Background image

ورکشاپ آموزشی مقدمه¬ای بر تحقیق و نحوه تدوین پروپوزل تحقیقی

مریت انکشاف مسلکی پوهنتون هرات ورکشاپ آموزشی سه روزۀ مقدمه¬ای بر تحقیق و نحوه تدوین پروپوزل تحقیقی که از سلسله ورکشاپ¬های بخش روش تحقیق است را برای 16 تن از استادان پوهنحی‌های مختلف. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۵:۵
Background image

جلسه معاونیت مالی و اداری پوهنتون

با حضور ملا انعام الله انعام معاون مالی و اداری پوهنتون، آمران و مدیران عمومی اداری پوهنتون جلسه معاونیت مالی و اداری برگزار شد.
ابتدا معاون مالی و اداری پوهنتون ضمن خوش آمدگویی و. . .

BACK TO NEWS