نشست علمی با حضور شیخ الحدیث مولانا نوراحمد اسلام جار والی ولایت هرات

hu_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۳/۱۷ - ۱۰:۷
؛

نشست علمی با حضور شیخ الحدیث مولانا نوراحمد اسلام جار والی ولایت هرات، پوهندوی مولوی عبدالعزیز نعمانی رئیس پوهنتون، منت الله آخندزاده معاون مالی و اداری، پوهندوی غلام حضرت حساس معاون امور محصلان، پوهنمل رحیم بخش فقیریار سرپرست معاونیت علمی و محصلان پوهنحی های پوهنتون در سالون کنفرانس‌های پوهنحی زراعت برگزار شد.
ابتدا پوهندوی مولوی عبدالعزیز نعمانی رئیس پوهنتون هرات ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، پیرامون جایگاه و ارزش نهادهای تحصیلات عالی کشور صحبت کرده گفت: پوهنتون ها به عنوان مراکز تولید علم و دانش در جهت دادن جامعه به سوی رشد و ترقی نقش مهمی را ایفا می‌نمایند. وی افزود: پوهنتون هرات نیز در این راستا توانسته است به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند که نقش محصلان نخبه و خلاق این نهاد علمی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.
در ادامه شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات ضمن اظهار خرسندی از حضور در میان محصلان پوهنتون هرات هدف از این نشست را گفتگو در مورد ارزش‌ها و اعتقادات دینی که منجر به رستگاری و کامیابی انسان در دنیا و آخرت می‌گردد عنوان کرد. سپس والی هرات پیرامون مکاتب فکری و دیدگاه های بشری پیرامون خلقت انسان‌ها صحبت نموده گفت: مکاتب فکری که توسط انسان‌ها ایجاد شده نه تنها نیازها و حقوق بشری انسان‌ها را برطرف ننموده، بلکه شرایطی را ایجاد نمود که پایانی جز پشیمانی برای بشر نداشته است. اما دین اسلام که از سوی الله جل‌جلاله برای انسان‌ها فرستاده شده، تمام نیازمندی‌ها، ارزش‌ها و جایگاه اصلی انسان‌ها را مد نظر قرار داده و برای کامیابی در دنیا و آخرت دستورات معقول و منطقی را در آن گنجانیده است.
والی هرات یکبار دیگر از فرصت ایجاد شده برای دیدار و گفتگو با محصلان پوهنتون هرات اظهار خرسندی نموده، تلاش و زحمت‌کشی محصلان برای فراگیری علوم دینی و علوم عصری را قابل قدر دانست. 
آمریت ارتباطات و آگاهی عامه پوهنتون هرات
١٧ ذوالقعده ١٤٤٤ – 16 جوزای 1402

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۰:۲۸
Background image

آمران تدارکات، مالی، آمر و مدیرعمومی تکنالوژی معلوماتی پوهنتون هرات معرفی شدند.

امروز طی مراسم‌های جداگانه نثاراحمد قاسمی به حیث آمر تهیه و تدارکات و خدمات پوهنتون، صدام سعیدی به حیث آمر مالی و حسابی، سید معروف سادات به حیث آمر تکنالوژی معلوماتی و محمد همایون محمدی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۵:۱۰
Background image

ورکشاپ آموزشی مقدمه¬ای بر تحقیق و نحوه تدوین پروپوزل تحقیقی

مریت انکشاف مسلکی پوهنتون هرات ورکشاپ آموزشی سه روزۀ مقدمه¬ای بر تحقیق و نحوه تدوین پروپوزل تحقیقی که از سلسله ورکشاپ¬های بخش روش تحقیق است را برای 16 تن از استادان پوهنحی‌های مختلف. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۵:۵
Background image

جلسه معاونیت مالی و اداری پوهنتون

با حضور ملا انعام الله انعام معاون مالی و اداری پوهنتون، آمران و مدیران عمومی اداری پوهنتون جلسه معاونیت مالی و اداری برگزار شد.
ابتدا معاون مالی و اداری پوهنتون ضمن خوش آمدگویی و. . .

BACK TO NEWS