مراسم پایان سمینار ارتقاء ظرفیت علمی و اصلاحی محصلان پوهنتون هرات

nta_new_user
دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۷ - ۲۱:۴۴
img

مؤسسات تحصیلات عالی ولایات غور و بادغیس، پوهنتونها و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی ولایت هرات با حضور پوهاند عزیزالرحمن نیازی معاون تحقیقات و مجله علمی و سرپرست پوهنتون هرات، الحاج مولوی حیات الله مهاجر معاون مقام ولایت هرات، پوهندوی مولوی عبدالعزیز نعمانی معاون علمی پوهنتون، پوهندوی غلام حضرت حساس معاون امور محصلان پوهنتون، شیخ الحدیث مفتی هدایت الله منیب رئیس پوهنحی شرعیات و علوم اسلامی، مولوی نذیراحمد انیق آمر دعوت و ارشاد پوهنتون، شیوخ کرام، استادان و محصلان در سالون کنفرانسهای پوهنحی زراعت برگزار شد.
مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.
پوهندوی مولوی عبدالعزیز نعمانی معاون علمی پوهنتون هرات به مهمانان خوش آمدید گفته و از برگزار کنندگان، شیوخ عظام و استادان گرامی که در پیش برد این سمینار علمی تلاش نمودند تشکر و قدردانی نمود.
معاون علمی پوهنتون هرات گفت: از آنجا که پوهنتون‌ها و نهادهای تحصیلی نقش مهمی در رشد و انکشاف جامعه ایفا می‌نمایند، امارت اسلامی افغانستان به نهادهای تحصیلی کشور، استادان و محصلان گرامی توجه ویژه دارد و در صدد ایجاد شرایط مناسب و درخور ایشان است تا از این طریق بتواند به نیازهای آیندۀ جامعه پاسخگو باشند و نقش مؤثرتری در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور ایفا نمایند.
سپس شیخ صاحب نورالله نوری یکتن از استادان این سمینار؛ اشتراک محصلان در این سمینار علمی-اصلاحی را قابل قدردانسته گفت: قدم برداشتن در راه علم و دانش کار نیک و مبارکی است که خداوند این فرصت را به جوانان مهیا نموده که میبایست ایشان از این فرصت بهترین استفاده را ببرند.
وی با اظهار این مطلب که کمال انسان به فراگیری علم است، از ایشان خواست تا آنچه را که در این سمینار دو هفته‌یی فراگرفته اند را به سایرین نیز به اشتراک بگذارند.
بعداً الحاج مولوی حیات الله مهاجر معاون مقام ولایت هرات نیز از برگزارکنندگان و استادان این سمینار که با برنامه‌ریزی دقیق و حوصله‌مندی این سمینار را پیشبرد بردند تشکر کرده و از خداوند متعال موفقیت‌های بیشتر را برای‌شان استدعا نمود. وی گفت: انسان دارای دو بُعد مادی و معنوی است، همانطور که بُعد مادی انسان نیاز به غذا و آب دارد، بُعد روحی و معنوی انسان نیز نیازمند تغذیه با علم و دانش است. معاون مقام ولایت، محصلان نهادهای تحصیلات عالی را قشر آگاه و دانشمندان آینده جامعه عنوان کرده، از ایشان خواست تا با خلاقیت و نوآوری در راستای تحقق اهداف علمی و انکشاف جامعه تلاش نمایند.
در ادامه، مولوی صبغت الله مهاجر نمایندۀ ریاست امر بالمعروف و نماینده های محصلان به ترتیب پیرامون موضوع صحبت نمودند.
در اخیر از طرف ریاست پوهنتون هرات به استادان این سمینار لوح سپاس و از طرف وزارت تحصیلات عالی برای اشتراک کنندگان تصدیق نامه توزیع گردید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۲
Background image

جلسه شورای علمی پوهنتون هرات برگزار شد.

با حضور شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات، معاونان پوهنتون، رؤسای پوهنحی‌ها و سایر اعضا، جلسه شورای علمی برگزار شد.
در این جلسه شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۰:۵۳
Background image

حفاظت طبیعت و محیط زیست

عنوان ورکشاپی یک روزه‌یی بود که امروز به ابتکار آمریت انسجام خدمات محصلان و با همکاری آمر فارم زراعتی پوهنتون برای محصلان پوهنتون هرات برگزار شد.
این ورکشاپ با حضور شیخ الحدیث ابوالحکمت. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۰:۵۱
Background image

جلسه کمیتۀ نشراتی پوهنتون هرات برگزار شد.

جلسه کمیتۀ نشراتی آمریت ارتباطات وآگاهی عامه پوهنتون هرات با حضور شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات و اعضای این کمیته، در دفتر ریاست پوهنتون برگزار شد.
شیخ الحدیث. . .

BACK TO NEWS