سفر کاری سرپرست وزارت تحصیلات عالی به ولایت هرات

hu_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۹/۲۲ - ۱۱:۵۹
""

سرپرست وزارت تحصیلات عالی در سفر کاری به ولایت هرات، با مسئولان، استادان و محصلان نهاد های تحصیلی زون غرب کشور در پوهنتون هرات دیدار و روی بهبود وضعیت تحصیلی، توسعه علم  و حل مشکلات در آن زون صحبت نمود.
در این نشست شیخ الحدیث مولوی صاحب نداء محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع استادان پوهنتون هرات، بادغیس، فراه، نیمروز، غور و مسئولان نهادهای تحصیلات عالی خصوصی ولایت هرات، پیرامون اهمیت وحدت، برادری و حفظ نظام اسلامی صحبت نموده گفت: « ا.ا.ا با رویکرد حمایتی از نظام تعلیمی و تحصیلات عالی کشور، با تمام توان و امکانات، خواهان بازگشت استادان عزیز از خارج کشور می‌باشد، تا باشد با یک اعتماد و همکاری دوطرفه برای آبادی و پیشرفت افغانستان کار نماییم».
سرپرست وزارت تحصیلات عالی با اشاره به ارشادات اسلام ګفت: اطاعت از خدا، پیامبر و امیر مسلمانان واجب می باشد. وی یکبار دیگر بر ایجاد ارتباطات میان مدارس دینی و پوهنتون‌ها تأکید نموده گفت که وزارت تحصیلات عالی در تلاش است تا میان پوهنتون‌ها و مدارس دینی که به عنوان مراکز علمی فعالیت می‌نمایند؛ ارتباطات دو طرفه ایجاد کند تا این دو نهاد بتوانند در راستای تولید علم با یکدیگر همکاری نمایند.
وی همچنان وعده سپرد که به زودترین فرصت اقدامات عملی و لازم برای حل مشکلات استادان پوهنتون‌های کشور را روی دست خواهد گرفت.
سپس پوهندوی عبدالعزیز نعمانی رئیس پوهنتون هرات ضمن تشکری از تشریف آوری سرپرست وزارت تحصلات عالی به ولایت هرات، پیرامون جایگاه علمی ولایت هرات و به خصوص نقش پوهنتون هرات در بلند بردن این جایگاه، صحبت نمود.
متعاقباَ مولوی شیخ نور احمد اسلام جار والی ولایت هرات پیرامون اهمیت کسب علم و دانش صحبت نموده گفت که قدرت ما در اتحاد و علم‌اندوزی می‌باشد، بنابراین علما و استادان نهادهای تحصیلی باید با همت بالا و عزم متین در راه تعالی و ترقی اولاد وطن تلاش و کوشش نمایند تا مردم عزیز کشورمان از استعدادها و توانایی‌های اولادشان به انکشاف و ترقی دست پیدا کنند.
در ادامه رؤسای پوهنتون‌های ولایات غور و نیمروز نیز پیرامون اهمیت علم صحبت کردند و از زمینه‌سازی ا.ا.ا برای بلند بردن ظرفیت‌های علمی استادان و نهادهای تحصیلات عالی کشور تشکر و قدردانی نمودند. 

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۲
Background image

جلسه شورای علمی پوهنتون هرات برگزار شد.

با حضور شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات، معاونان پوهنتون، رؤسای پوهنحی‌ها و سایر اعضا، جلسه شورای علمی برگزار شد.
در این جلسه شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۰:۵۳
Background image

حفاظت طبیعت و محیط زیست

عنوان ورکشاپی یک روزه‌یی بود که امروز به ابتکار آمریت انسجام خدمات محصلان و با همکاری آمر فارم زراعتی پوهنتون برای محصلان پوهنتون هرات برگزار شد.
این ورکشاپ با حضور شیخ الحدیث ابوالحکمت. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۰:۵۱
Background image

جلسه کمیتۀ نشراتی پوهنتون هرات برگزار شد.

جلسه کمیتۀ نشراتی آمریت ارتباطات وآگاهی عامه پوهنتون هرات با حضور شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات و اعضای این کمیته، در دفتر ریاست پوهنتون برگزار شد.
شیخ الحدیث. . .

BACK TO NEWS