از دومین سالروز فتح افغانستان در پوهنتون هرات تجلیل به عمل آمد.

hu_admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۵/۲۶ - ۹:۱۲
:

از دومین سالروز فتح افغانستان در پوهنتون هرات تجلیل به عمل آمد.
با حضور پوهندوی مولوی عبدالعزیز نعمانی رئیس پوهنتون هرات، مولوی انعام الله انعام معاون مالی و اداری پوهنتون، پوهندوی غلام حضرت حساس معاون امور محصلان، پوهنمل رحیم بخش فقیریار سرپرست معاونیت علمی، مولوی نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات، رؤسای پوهنحی‌ها، کارمندان اداری، استادان و محصلان پوهنتون از دومین سالروز فتح افغانستان توسط ا.ا.ا که مصادف است با 28 محرم 1445 هـ.ق مطابق به 24 اسد 1402 هـ.ش در پوهنتون هرات تجلیل گردید.
مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الهی آغاز شد و سپس پوهندوی مولوی عبدالعزیز نعمانی رئیس پوهنتون هرات ضمن خوش آمدگویی و تبریک به مناسبت دومین سالروز فتح افغانستان؛ این پیروزی را نتیجۀ تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های مجاهدین و ملت غیور افغانستان دانسته که با گذشتن از جان و مال خود برای پیروزی اسلام و درهم شکستن قشون امریکا، یکبار دیگر به جهان نشان دهند که مردم افغانستان، ملتی نیست که ذلت را بپذیرد و در برابر آن خاموش باشد، بلکه با تمام توان و قدرت در برابر هرگونه اشغال ایستادگی و مقاومت می‌نمایند.
رئیس پوهنتون هرات یک بار دیگر پیروزی ملت غیور افغانستان را تبریک گفته تأکید نمود امروز جوانان به خصوص محصلان باید آرمان‌های جهاد و مقاومت را سرلوحۀ زندگی خود قرار دهند و با کسب علم و دانش، پایه های نظام اسلامی را محکم نمایند.
سپس پوهندوی سید احمد سادات قتالی استاد پوهنحی شرعیات و علوم اسلامی نیز فتح ا.ا.ا افغانستان را تبریک گفته، افزود: آرزوی ملت ما حاکمیت نظام اسلامی بود که خوشبختانه با تلاش و کوشش مجاهدین، این آروز به حقیقت مبدل گشت.
وی در مورد جایگاه خون شهدا نزد الله(ج) صحبت کرده، آرامش و صلح سراسری امروزی در افغانستان را نتیجه جان فشانی‌های ایشان دانسته، این را وظیفۀ متعلمان مدارس دینی و محصلان پوهنتون‌ها دانسته تا با کسب علوم دینی و عصری، زمینۀ پیشرفت و ترقی نظام اسلامی افغانستان را مهیا نمایند.
استاد قتالی همچنان پیرامون دستآوردهای اخیر ا.ا.ا افغانستان صحبت کرده و جهاد امروز را جهاد سازندگی عنوان نمود. وی خاطر نشان ساخت باید این جهاد با طرح پلان‌ها و برنامه‌های علمی تقویت نماییم.
در ادامه پوهنیار محمد ناصر محمدی استاد پوهنحی علوم اجتماعی نیز در مورد هزینه‌های جانی و مالی جنگ 20 ساله امریکا و متحدانش در افغانستان که در پایان منجر به شکست و خروج ذلت بارشان گردید صحبت نموده افزود: خوشبختانه امروز جنگ نظامی در افغانستان پایان یافته، اما به این معنا نیست که ملت افغانستان پلان‌های شوم دشمنان‌شان را نادیده بگیرند بلکه باید خود را با علم و دانش آراسته نمایند و با عقیده و عزم راسخ در برابر جنگ فکری و فرهنگی خود را آماده نمایند.
بعداً مولوی نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات ابتدا به مهمانان پیروزی مجاهدین افغانستان در برابر اشغال نیروهای امریکایی تبریک گفته، افزود: شهامت مردم افغانستان قدرت های جهانی و اشغالگر را وارد به ترک ذلت بار افغانستان نمود.
رئیس اطلاعات و فرهنگ افزود: اینک زمان آن رسیده تا در سایۀ آرامش و امنیت نظام اسلامی افغانستان، استادان در مدارس دینی و نهادهای تحصیلات عالی کشور برای رشد و شکوفایی افغانستان تلاش نمایند و همچنان محصلان را نیز تشویق نمود تا با فراگیری علوم مختلف زمینه خدمت به مردم رنج کشیده افغانستان را فراهم نمایند.
در ادامه، نعمت پیرامون جهاد، کلیپ حماسی-انگیزشی و تیأتر برای حاضرین مراسم اجرا شد.
مراسم با دعائیه پایان یافت.
آمریت ارتباطات وآگاهی عامه پوهنتون هرات
28 محرم 1445- 24 اسد 1402

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۱۷:۶
Background image

شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات با هیأت اعزامی وزارت تحصیلات عالی

شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات با هیأت اعزامی وزارت تحصیلات عالی در حالی‌که معاونان علمی، تحقیقات و مجله علمی، اداری و امور محصلان نیز حضور داشتند به هدف بررسی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۱۷:۴
Background image

اولین دور مسابقات کشتی محلی (کورش)

اولین دور مسابقات کشتی محلی(کورش) به ابتکار آمریت انسجام خدمات محصلان و همکاری فدراسیون کشتی محلی ولایت هرات در سطح پوهنتون هرات با اشتراک 47 تن از محصلان پوهنحی های مختلف پوهنتون هرات. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۱۶:۵۱
Background image

امتحان کادر علمی در پوهنتون هرات برگزار شد.

با حضور شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات، مولوی محمد موسی فایق معاون علمی پوهنتون، پوهنمل رحیم بخش فقیریار آمر امور استادان، هیأت ممتحن وزارت تحصیلات عالی و هیأت. . .

BACK TO NEWS