پنجمین نمایشگاه دوسالانۀ نقاشی پوهنحی هنرهای زیبای

hu_admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۱:۱۹
""

پنجمین نمایشگاه دوسالانۀ نقاشی پوهنحی هنرهای زیبای پوهنتون هرات طی مراسمی با حضور هیئت رهبری پوهنتون هرات، روسای ادارات دولتی، اعضای جامعه مدنی، استادان و محصلان در سالن امیرعلی شیرنوایی پوهنحی اداره و پالیسی عامه پوهنتون افتتاح گردید.
پوهنمل محمد توفیق رحمانی رئیس پوهنحی هنرهای زیبا ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، حمایت¬های مادی و معنوی مقام ولایت هرات و ریاست پوهنتون هرات قابل قدر دانسته و همچنان از استادان و محصلان این پوهنحئی که در ایجاد و برگزاری پنجمین نمایشگاه دوسالانه تلاش و زحمت کشیدند تشکر کرد.
در ادامه پوهنمل عبدالقدیر سروری آمر دیپارتمنت نقاشی هدف از برگزای پنجمین نمایشگاه دوسالانۀ نقاشی را ایجاد رابطه میان هنرمند و مخاطب، ایجاد رقابت سالم میان محصلان و رشد هنر نقاشی عنوان کرده گفت: در این نمایشگاه به تعداد 100 اثر نقاشی در دو بخش رئال و مدرن و حدود 36 اثر طراحی به نمایش گذاشته شده است که توسط 65 تن از محصلان، استادان دیپارتمنت نقاشی و هنرمندان که در بیرون از پوهنتون فعالیت هنری دارند کار شده است.
سپس، پوهندوی دکتور عبدالله فایز رئیس پوهنتون هرات فعالیت¬های هنری استادان و محصلان پوهنحی هنرهای زیبا را قابل قدر خوانده، برگزاری این نمایشگاه¬ها را برای حفظ فرهنگ و هویت هرات مهم دانست؛ وی اظهار امیدواری نمود که در آینده در سطح ولایت هرات نیز چنین نمایشگاه¬هایی برگزار شود.
دکتور فایز افزود: قرار است به زودی دیپارتمنت¬های طرح و دیزاین قالین و کاشی سنتی در این پوهنحئی تأسیس گردد که به نوبۀ خود یک تحول اقتصادی-فرهنگی در منطقه خواهد بود.
رئیس پوهنتون هرات گفت: باید برای حفظ آثار باستانی و فرهنگ اصیل ولایت هرات تلاش¬ و گام¬های عملی برداشته شود که در این راستا قرار است پوهنتون هرات با ریاست اطلاعات وفرهنگ تفاهمنامۀ همکاری امضاء نماید.
در ادامه نمایشگاه دوسالانۀ پوهنحی هنرهای زیبا با حضور مهمانان افتتاح گردید.
این نمایشگاه به مدت 15 روز به روی علاقمندان باز است.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۱۷:۶
Background image

شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات با هیأت اعزامی وزارت تحصیلات عالی

شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات با هیأت اعزامی وزارت تحصیلات عالی در حالی‌که معاونان علمی، تحقیقات و مجله علمی، اداری و امور محصلان نیز حضور داشتند به هدف بررسی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۱۷:۴
Background image

اولین دور مسابقات کشتی محلی (کورش)

اولین دور مسابقات کشتی محلی(کورش) به ابتکار آمریت انسجام خدمات محصلان و همکاری فدراسیون کشتی محلی ولایت هرات در سطح پوهنتون هرات با اشتراک 47 تن از محصلان پوهنحی های مختلف پوهنتون هرات. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۱۶:۵۱
Background image

امتحان کادر علمی در پوهنتون هرات برگزار شد.

با حضور شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات، مولوی محمد موسی فایق معاون علمی پوهنتون، پوهنمل رحیم بخش فقیریار آمر امور استادان، هیأت ممتحن وزارت تحصیلات عالی و هیأت. . .

BACK TO NEWS