برنامه رقابتی بین محصلان دیپارتمنت ریاضی پوهنحی ساینس دایر گردید.

nta_new_user
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۱۵:۵۵
img

برنامه رقابتی تحت عنوان کاربرد ریاضیات در زنده‌گی روزمره برای محصلان صنوف چهارگانه این دیپارتمنت برگزار شد. 
مراسم با آیات چند از کلام الله مجید آغاز شد.
این برنامه با حضور پوهنیار علی محمد اسماعیلی رئیس پوهنحی ساینس، آمران دیپارتمنت‌های بیولوژی، فیزیک، کیمیا، استادان و محصلان در سالون کنفرانسهای این پوهنحی برگزار شد که در آن محصلان پیرامون کاربرد ریاضیات در هوش مصنوعی، بهینه‌سازی با ریاضیات، بازسازی اثر انگشت با کدهای متلب آن، حل مسئله بازسازی تصویر در سی تی اسکن همراه با نرم‌افزار کامپیوتری متلب، متریکس‌ها و کاربرد آن در علوم مختلف، کاربردهای مثلثات در زنده‌گی روزمره، کاربرد ریاضیات در سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS)، کاربرد ریاضیات گسسته در هوش مصنوعی،  نسبت طلایی جهت دکوراسیون خانه به بحث پرداختند.
این برنامه توسط هیئت ژوری متشکل از استادان این پوهنحی مورد ارزیابی قرار گرفت که در پایان برای بهترین‌ها تقدیر نامه در نظر گرفته شده که تحت یک محفل جداگانه برای شان تقدیم خواهد شد.
 در آخر برنامه  با دعاییه و جمع‌بندی پوهنمل محمد نسیم وفا به اتمام رسید.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۷ - ۸:۵۴
Background image

ختم دورۀ تئوری محصلان پوهنحی ستوماتولوژی پوهنتون هرات

به مناسبت پایان دورۀ تئوری 47 تن از محصلان پوهنحی ستوماتولوژی پوهنتون هرات، کمیتۀ فرهنگی این پوهنحی، محفلی را به همین مناسبت با حضور شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۷ - ۸:۵۱
Background image

کنفرانس علمی-تحقیقی واکاوی چالش‌ها و شناخت راه حل های فراروی تحقیقات علمی

معاونیت تحقیقات و مجله علمی پوهنتون هرات به هدف برجسته سازی اهمیت تحقیقات در پوهنتون ها کنفرانس علمی- تحقیقی واکاوی چالش ها و شناخت راه حل های فراروی تحقیقات علمی را برای استادان. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۷ - ۸:۴۸
Background image

سمینار علمی یک روزۀ (چگونگی حفاظت از دندان ها) برگزار شد.

آمریت انسجام خدمات محصلان پوهنتون هرات با همکاری پوهنحی طب دندان پوهنتون سمینار علمی یک روزۀ چگونگی حفاظت از دندان ها را برای محصلان این نهاد علمی برگزار کرد.
سمینار با تلاوت آیاتی از. . .

BACK TO NEWS