د کورونو ودانۍ ( ساختماني ) ځانګه :

         ددې ځانګې موخه متخصصو او ځواکمنو کسانو روزل دي، چې په بېلا بېلو اینجینیرې او ساختماني  پروژو کې لکه لارې رغونې، پټرې جوړونې، د ابو بندونو بیارغونې، د ښاري کانالیسزاسیون سیسټم، د طرحې مسوولیت، محاسبه او داسې نور اجراوې برخې دندې اخستلې شي.

         د اینجینیري کورودانۍ ( ساختماني ) ځانګې د فارغینو پياوړتیاوې:

         ترټولو کوچنۍ ځای یوه ټولنه ده او د ټولنې تر ټولو کوچنۍ ځای سیمه ده،چې تراوسه اړوین او بیسټیزه توګه د کورجوړونې فعالیتونه ، تر دې کچې پورې په صنعتې او کره نیزو چارې چې نیغ په نیغ ددې ځانګې سره اړیکې او ګټې تر اخلې نه دي طرحه شوې. سربیره پردې د ساختماني زدکوونکي خپل زدکړو د پای رسیدو سره سم کولای شي لکه: د لارو رغونې،  د پلونو بیارغونې، د ابو رسیدو شبکې رغېدنې په ښار او کلیوالي سیمو کې او په ټولیزه ډول د هیواد په اقتصادي چارو کې خپل ځواک او پياوړتیاوې وازمایې.

د اینجینیري کورودانۍ ( ساختماني ) د ښوونکو ځانګړنې:

 

نوم او تخلص

  علمی کچه

  مبایل شېمره

برښنا لیک

1

احمد وحید رایع

پوهنیار

0093 (0) 799 031 616

waheed.rayea@gmail.com

2

نورسعید جامی

پوهنمل

0093 (0) 799 280 606

noorsayedjami@gmail.com

3

سید عبدالباسط مودودی

پوهنمل

0093 (0) 798 144 124

baset730@yahoo.com

4

امان الله فقیری

پوهنیار

0093 (0) 799 001 505

amanollahfaqiri@gmail.com

5

محمد نور شیدا

پوهنمل

0093 (0) 799 140 574

mnoor_shaida@yahoo.com

6

احمد آرش بهیج

پوهنیار

0093 (0) 795 637 070

baheejzaheer@gmail.com

7

عبدالله انیس

پوهنیار

0093 (0) 799 412 346

abdullah.anis@gmail.com

 

 

            زده کړنیزي موخې:

  • د ساختماني اصولو او فني مفاهمو سره اشنا کیدل او اړونده اخلاقي تګلارې تطبیق کول.
  • د هیواد د پرمختیايي او انکشافي اړتیاوو ته ځواب ورکول.
  • د ټولنې اوسني اړتیاوو حل کولو له پاره د غښتلو او متخصصو زدکوونکو ښوونه او روزنه.
  • د اوسني نويو او پرمختللې اینجینیري چارو له پاره د زدکوونکو ښوونه او روزنه.
  • د نویو مهارتونو او فني کارونو سره د زدکونکو روزنه.
  • په فني برخو کې اړینې پیاوړتیاوې لاسته راوړل.
  • اسلامي کلتور او ثقافت ، د افغانستان معاصر تاریخ او داسې نورو بېلابېلو مضامینو کې د زدکوونکو ښوونه.
  • ساینسي علوم او چاپيریال سانتې مضامینو سره د زدکونکو اشنایي.

 

زده کړنیزه محتوا ( کریکولم ):

د کورنې جوړونې ( ساختماني ) څانګې کریکولم د ټولنې د اړتیاوو سره سمون لري، چې مفردات او محتوا یې د  امریکا متحدایالاتو هیواد هاتفورد پوهنتون په مرستې سره چمتو شوې دی په ټولنیز ډول ( ۱۵۲ ) کریټونه لري، چې ( ۳ ) مضمونونه اختیاري دي.

 په نچوړ ډول دا کریکولم ( ۱۲ ) سلنه د پوهنتون شامله مضامین ، ( ۳۴ ) سلنه بنستیزه مضامین او ( ۵۴ ) سلنه تخصصي او اختصاصي مضامین دي.

 

            اینجینیري ( مهندسي ) څانګه:

            دا څانګه په کال ( ۱۳۸۹ ل.ل ) د هرات پوهنتون د اینجینیري پوهنځي کې د امریکا هیواد هارتفورد پوهنتون په مرسته بنسټ کېښودل شو.

            په حقیقت کې دې څانګې چارې د ډیزاین فن او هنر، د بندونو جوړونه، د ښار دننه او بهر چاپيریال او کارپوهانو اړتیاوې په ښکلاپوهنه کې ځوابوي. که څه هم دا څانګه تخنیکي رشته ده خو د ټولنیزې، کلتوري او اقتصادي اړتیاوو له مخې تخصصي څانګه ده. همدې لامله اینجینیري په خلاقیت، هنري ذوق، د بنسټیزه ښکلا او فني مهارتو باندې ډډه لګوي؛ ځکه چې په ټولنیز، اقتصادي او ارواپوهنې علومو مباحثو څخه ګټه اخلي.

د ساختماني څانګې د ښوونکو پیژندګلوي:

برښنالیک

د  موبایل شمېره

علمي کچه

نوم او تخلص

ګڼه

mahsa.khatibi@yahoo.com

0093 (0) 799 256 269

پوهنیار

مهسا خطیبی

1

homairavfayez@gmail.com

0093 (0) 799 425 272

پوهنیار

حمیرا فائز

2

rafiee@hu.edu.af

0093 (0) 797 504 130

پوهنیار

علیرضا رفیعی

3

mohandespoor.p@gmail.com

 

پوهنیار

پریسا مهندس پور

4

 

 

علمي موخې:

دا څانګه د علمي او زدکړیزو چارو له پاره لاندې علمی موخې لري.

  • د هیواد دننه او بهير د ښوونکو علمي کچې لوړولو له پاره د بورسیو او لنډوختې پرګرامونو چمتو کول.
  • د ښوونکو علمي ځیړنیزو چارو له پاره زمینې چتموکول.
  • د هیواد نه دننه او بهیر پوهنتون سره د ګټورو علمي اړیکو تینګولو زمینې برابرول.
  • په نړیوالو معیارې کچه باندې د زدکړیالانو ښوونه او روزنه.
  • ځواکمنیا د معاصر علومو څخه ګټې اخستنې چارې رامنځته کول.
  • د رشتې او څانګې ته د زدکونکو چمتو کول.

زده کړنیزه محتوا ( کریکولم ):

ددې څانګې زدکړنیزه محتوا د ټولنې علمي او مسلکي اړتیاوو سره چتمو شوي دي، منځپانګه یې د امریکا متحده ایالاتو هیواد هاتفورد پوهنتون په مرسته په نړیوالو معیارونو سره چمتو شوي دي. ( ۱۵۷ ) کریټونه لري، چې ( ۶ ) مضامین اختیاري او ( ۱۲ ) سلنه پوهنتون شامله مضامین، (۳۰ ) سلنه بنسټیزه مضامین او ( ۸۵ ) سلنه تخصصي او اختصاصي مضامین دي.

 مکاترونیک ځانګه:

            مکاترونیک په ټولنیز ډول دمکانیک اینجینیري، الکترونیک، کامپیوټر او کنترول سیستمونو څخه جوړ شوې دي، چې لومړي ځل په کال ( ۱۹۶۹ میلادي ) کې چاپاني یاساکاوا الکتریک شرکت یو اینجینیر له خوا ایجاد او رامنځته شو.د مکاترونیک موخه د هغو سیستمونو طرحه ده، عین وخت ساده والي لري په زړه پورې عمل کوي چې په هر ډول چاپيریال سره ځان برابروي. دا ځانګه لومړي ځل د امریکا متحده ایالاتو هیواد په مرسته هرات پوهنتون کې بنسټ کېښودل شو. 

 

د مکاترونیک اینجینیري فارغینو څواکمنتیا:

په ننه ژوند کې مکاترونیک تکنالوژي په ډېرو برخو کې کارول کېږي. لکه په ماشین الاتو کې، صنعتي محصولاتو کې او همداسې په دفاعي صنایعو کې خو په افغانستان کې د مکاترونیک تکنالوژي کارونې لکه د ابو او برښنا، صنعتي ښارکوتې، ښاري مدیریت او د کور په ودانۍ کې ترکار اخیستل کېږي.

د مکاترونیک څانګې د ښوونکو پیژندګلوي:

نوم او تخلص

علمي کچه

د موبایل شمېره

برښنا لیک

ادریس ناصری

پوهنیار

0093 (0) 799 008 498

edris_naseri634@yahoo.com

سید فیصل رحمانی

پوهنیار

0093 (0) 799 145 832

huec843@yahoo.com

مرضیه حکیمی

پوهنیار

0093 (0) 791 632 355

marziyehakimi2000@gmail.com

غزاله تابش

پوهنیار

0093 (0) 789 959 000

huce1392@yahoo.com

 

 

علمي موخې:

  • د نویو ښوونیزو زدکړو او تګلارو څخه ګټه اخستل.
  • د لابراتورو خونې بشپړاو ګټه اخستنې ته چمتول کول.
  • د پرمختللې تکنالوژي پیژندل.
  • د مکاترونیک د زدکوونکو ځیړنیز پروژو نندارتون ته وړاندې کول.
  • د مکاترونیک ځانکې ترنظر لاندې تخصصي تودومرکې جوړونې د نورو ځانکو سره.
  • د لابراتورارو ګټې اخستنې او ځان سمبالو ته چمتوکول؛ ترڅو ښوونکي او زدکوونکي څېړنیزې چارې سرته ورسوي.

زدکړنیزې محتوا ( کریکولم ):

         ددې څانګې زدکړنیزې محتوا د ټولنې اړتیاوو سره سم چمتو او چې مفردات یې د امریکا متحده ایالاتو د هارتفورت پوهنتون په مرسته نړیوالې سیسټم سره چمتو شوې دي. ۱۴۵ کریدیټونه لري، چې ۸ سمسټرونو کې تدریس کېږي.