اطلاعیه ریاست صحت عامه هرات

hu_admin
""

مردم شریف هرات باستان

ابتدا پیشاپیش حلول عید سعید فطر را به شما مردم عزیز تبریک عرض میکنیم. متاسفانه این عید را در ایامی برگزار خواهیم کرد که جهان ما درگیر معضله ای بنام ویروس وحشی کرونا هست

با شیوع ویروس کرونا در هرات تا کنون بیش از یک هزار نفر از مردم هرات مبتلا به این مرض شده اند و بیست و دو نفر از عزیزان خویش را از دست داده ایم. و همه روز ده ها تن از مریضان تشخیص میشوند و چندین برابر این عده هم در گوشه گوشه این ولایت مبتلا هستند.

در این موج مادران و پدران و کهنسالان که برکت خانواده های ما هستند بسیار آسیب پذیر هستند.

با تاسف باید به اطلاع برسانیم که مراسم سنتی عید دیدنی امسال را با توجه به شیوع ویروس کرونا باید متفاوت برگزار کنیم که باعث انتقال ویروس به دیگران و خود و خانواده خود نشده و از بروز بیماری و مرگ های ناخواسته جلوگیری کنیم

توجه همه مردم شریف هرات را به رعایت نکات آتی جلب میکنیم:

1- نماز های عید سعید فطر باید در فضای باز برگزار شود و فاصله بین نماز گزاران از یک و نیم متر کمتر نباشد.

2- در صورت امکان قبل از تدویر نماز عید ساحه با محلول رقیق شده وایتکس و دواپاش ضد عفونی شود.

3- افراد بالای سن 65 ساله به دلیل خطر بسیار بالا از آمدن به نماز عید اجتناب نمایند.

4- مراسم نماز در کمترین زمان ممکنه برگزار شود و سنت ها و نافله ها بهتر است انفرادی و در خانه ادا شوند.

5- از بغل کشی و روبوسی بعد از نماز عید جدا اجتناب نمایید.

6- در هنگام ورود به عیدگاه ها و خروج از آن فاصله تان را با دیگران به اندازه بیشتر از یک و نیم متررا حفظ نمایید.

7- ازدحام دربیرون عیدگاه و ایجاد بازار های پرازدحام برای انتشار ویروس فرصت مساعد بوده هرگزدر این بازار ها تجمع ننمایید و اطفال تان را نیز اجازه ندهید که به این محلات مزدحم بروند.

8- از دید و بازدید و گشت خانه به خانه بصورت جدی اجتناب نمایید زیرا باعث انتقال ویروس ها شده خود و خانواده تان را بخطر مواجه می سازید.

9- تجمع بیش از پنج نفر در یک اتاق معمولی در حالتی که هواکش نداشته و فاصله های افراد کمتر از یکنیم متر باشد خطرناک است لطفا اجتناب کنید

10- دید و بازدید های عیدی را از طریق تلیفون و سایر وسایل ارتباطی انجام دهید.

11- گذاشتن شیرینی و میوه خشک در صحن خانه بسیار خطرناک بوده زیرا با دست زدن افراد به آن و یا عطسه وسرفه کردن اشخاص و نشست ویروس بر آن به شدت آلوده شده و به مجردی که شخص دیگر از آن مصرف کند یعنی ویروس را خودش به دست خود به دهن میاندازد. هرگز و هرگز این کار را نکنید.

12- بجای گذاشتن میوه جات خشک و تر در سفره عیدی هزینه آن را در این ایام سخت به همسایگان و اقوام فقیر تان اختصاص دهید و یا مواد غذایی به مستحقین کمک کنید.

13- از رفت و آمد در محلات پرازدحام اجتناب کنید.

14- از سوار شدن تعداد زیاد افراد در یک موتر اجتناب کنید در موتر های سواری حد اکثر دو نفر و موتر های تونس حد اکثر چار نفر و فلانکوچ تا شش نفر که فاصله شان از هم دور باشد و ماسک هم استفاده کند مجاز است.

15- در صورتی که مجبور هستید به جایی بروید که فاصله بین افراد کم است و یا محیط سربسته است حتما و حتما از ماسک استفاده کنید.

16- دست های تان را بصورت مکرر با صابون بشویید روزانه 20 دفعه  و هر دفعه 20 ثانیه و اگر صابون در دسترس نبود با مایع ضد عفونی دست ضد عفونی کنید.

17- در صورتی که کدام یک شما سرفه و تب و یا سایر اعراض کویید19 دارید حتما باید خود را قرنطین خانگی نموده به هیچ وجه با دیگران تماس نباید داشته باشید و از همکاران ما کمک بخواهید.

رعایت تمام نکات فوق را از تمام مردم شریف هرات آرزومندم و اطمینان دارم با اعتمادی که شما عزیزان به جامعه طبی و صحت عامه دارید و مطمین هستید تمام تجویز ها و پرهیز های ما بخاطر حفظ سلامت شما و اطرافیان شماست به تک تک این رهنمایی ها توجه و آن را اجرا میکنید

و ما علینا الا البلاغ المبین

ریاست صحت عامه ولایت هرات

آخرین اطلاعیه ها

دوشنبه ۱۴۰۳/۱۲/۲۸ - ۱۰:۳۳
Background image

فورم های کانکور سال ۱۴۰۳ برنامه های اختصاصی

فورم های کانکور سال ۱۴۰۳ برنامه های اختصاصی، شبانه و ماستری پوهنتون هرات از وزارت محترم تحصیلات عالی مواصلت نموده است و از آنجائیکه زمان توزیع فورم محدود می باشد، بنا از عموم متقاضیان . . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱ - ۹:۳۵
Background image

اطلاعیه پوهنتونِ هرات !

به اطلاع محصلین  پوهنتون هرات رسانیده می‌شود که ادامه پروگرامِ درسی سمستر خزانی سال روان، روز سه‌شنبه موُرخ1/12/1402هـ.ش. مطابقِ 10/8/1445 هـ.ق. آغاز می‌گردد.
تمام محصلین عزیز مطلع . . .

پنجشنبه ۱۴۰۲/۶/۳۰ - ۹:۱۱
Background image

اعلان کادرعلمی پوهنځـی ساینس

 پوهنځی (ساینس) دیپارتمنت (کیمیا) کُد (28-32-B3-14-03-03) تعـــــداد (یک) بست را برای بار اول در سال 1445 به اعلان می‌سپارد.
منابع کیمیا
1-شیمی عمومی (1) چارلزمورتیمر، 2- شیمی عمومی (2) . . .

بازگشت به اطلاعیه ها